Kuka on Outi?
Markkinointikartturi apunasi
Mietin, miten sanoittaisin palveluni ja tajusin olevani kartturi – istun yrittäjän vieressä kartan kanssa ja opastan häntä ajamaan sovittuun määränpäähän. Minä annan ohjeita, mitä tehdä ja miten. Koulutan yrittäjän rakentamaan markkinointikoneiston ja sparraan markkinointiasioissa.
Yrittäjä on kuitenkin itse ratissa ja vie yritystään haluamaansa määränpäähän. Tärkeää on, että vauhdissa viestintä on selkeää ja ymmärrettävää – kuten minun apuni yrittäjälle.
Teknisen taustani ja luontaisen kiinnostukseni takia olen utelias tutkimaan, miten erilaiset työkalut voivat helpottaa yrittäjän arkea. Monissa työkaluissa on enemmän ominaisuuksia kuin mitä kukaan tarvitsee ja käyttää. Tärkeää on löytää ja oppia käyttämään niitä, jotka helpottavat omaa arkea ja tuovat tuloksia.
Harvalla yrittäjällä on aikaa ruveta tutkimaan asioita yksityiskohtaisesti, kun samalla pitäisi ymmärtää kokonaiskuva, mitä ollaan tekemässä ja miten mikäkin yksityiskohta auttaa tavoitteisiin pääsyssä.
Minulla on kartta olemassa, miten kontaktien sekamelskasta saadaan teknisesti toimiva automaatiokone helpottamaan markkinointiasi.
Olen sertifioitu Smailyn partneri ja suosittelen lämpimästi yrittäjille suomenkielistä sähköpostimarkkinointityökalua, jonka palvelimet sijaistevat EU:n alueella.
Rajallisen ajan järkevä käyttö merkitsee yrittäjälle
- keskittymistä tuottaviin asioihin ja aikaa yrityksen kehittämiseen ja kasvattamiseen
- lisää euroja kassaan ja parempaa tuottavuutta
- aikaa palautua ja ideoida uutta
- mahdollisuus pitää enemmän vapaata ja olla enemmän läheisten kanssa
- vähemmän stressiä, enemmän mielenrauhaa
Yrittäjän oivalluttaja
Olen käynyt monenlaisia markkinointi- ja myyntivalmennuksia. Tuskaillut outojen työkalujen ja vieraan sanaston kanssa. Turhautunut, kun liidimagneetit, ländärit ja automaatiot ovat olleet yhtä sekamelskaa päässäni. Istunut tunti tolkulla koneen ääressä yrittäen ymmärtää, miten nuo saadaan toimimaan. Kokeillut erilaisia järjestelmiä ja ohjelmia. Ja oivaltanut, mistä tässä oikein on kyse.
Kohtaan jokaisen yrittäjän yksilönä, jonka tarpeista ja yrityksen tavoitteista lähdetään asioita työstämään eteenpäin. Alkukartoituksessa käydään läpi nykytilanne sekä tavoitteet markkinoinnille. Yrittäjän on itse oivallettava, mikä on hänen yrityksensä markkinoinnissa tärkeintä. Mitä polkuja hän on jo kokeillut, missä kartassa on vielä valkoisia tuntemattomia alueita. Kun nämä on selvitetty, sovitaan, millainen tie kartasta valitaan ja lähdetään yhdessä ajamaan kohti tavoitteita.
Lupaan, että jaksan vääntää rautalankaa ja käydä yksityiskohtia läpi kanssasi. Lupaan, että mennään sinun vauhdillasi – niin, että sinä tunnet hallitsevasi rattia ja yritystäsi.